Veelgestelde vragen

Bekijk voordat je start met je scholing de handleiding. Hier wordt onder andere informatie gegeven over het inloggen, het volgen van een e-module en het afleggen van een toets.


 Klik hier voor de handleiding

Vragen over het aanschaffen van e-modules

Ik vertegenwoordig een organisatie en wil graag e-modules aanschaffen voor meerdere medewerkers. Kan dat?

Ja, je kunt e-modules voor meerdere medewerkers tegelijk (minimale afname van 10 modules) aankopen. Stuur ons een e-mail via info@teacherschannel.nl met daarin vermeld: het aantal gewenste e-modules, de titel(s) van de e-module(s), de naam van je organisatie, jouw contactgegevens en het e-mailadres waar de factuur naartoe mag worden gestuurd. Je ontvangt van ons een e-mail met unieke couponcodes die je kunt uitdelen aan uw medewerkers, en sturen jou vervolgens de factuur. Wij brengen administratiekosten van €15,- per aanvraag (e-mail) in rekening.

Vragen over de cursus, toets en bibliotheek

Het lukt mij niet in te loggen, wat kan ik doen?

Het systeem is ‘hoofdlettergevoelig’. Daarom is het goed mogelijk dat je een kleine letter hebt gebruikt, terwijl dat een hoofdletter moet zijn, of andersom. Daarom dien je de gebruikersnaam en het wachtwoord over te nemen, zoals dat aan jou is doorgegeven.

Als ik bij het aanschaffen van de module op ‘Voeg toe’ klik, gebeurt er niks. Hoe kan ik de module aanschaffen?

Het is mogelijk dat je de melding over het hoofd ziet, dat de voorwaarden eerst geaccepteerd dienen te worden. Als je dit hokje aanvinkt, kun je door naar de volgende stap!

Ik wil de vragen in de cursus nogmaals maken, kan dit?

Helaas is dit niet mogelijk. Het grotendeel van de vragen in de cursus is bedoeld om je aan het denken te zetten over de praktijk. Deze horen bij het doorlopen van de stof. De echte toetsing vindt na afloop plaats, in de toets die te vinden is in het hoofdmenu.

Ik wil de toets maken, maar deze kan niet geopend worden.

De toets kan pas gemaakt worden als de hele module is doorlopen. Dit betekent dat alle vakjes aangevinkt dienen te zijn in het menu aan de linkerkant van de pagina. Pas dan is de toets ‘ontgrendeld’ en kan deze gemaakt worden.

Klopt het dat ik dezelfde vraag zowel in de toets als in de herkansing kan tegenkomen?

Ja, dat kan! Het is dus mogelijk dat je dezelfde vraag tegenkomt bij het maken van de herkansing. Dit is bewust gedaan.

Ik heb de toets niet behaald, mijn score was lager dan 75%. Wat kan ik doen?

Je kunt de herkansing doen en nogmaals je kennis testen.

Ook voor de herkansing heb je de norm van 75% niet behaald. Wat nu? 

  • Stuur een mail naar: info@teacherschannel.nl 
  • Vermeld hierin jouw voor- en achternaam waarmee je bent aangemeld in het systeem, jouw e-mailadres, de naam van de betreffende module die je opnieuw wilt kunnen doorlopen. 
  • Teachers Channel bericht jou per mail wanneer je de module weer kunt aankopen in de webwinkel, in de regel dezelfde of volgende werkdag. 
  • Doorloop de cursus opnieuw, zodat de toets openvalt en je deze kunt maken. 

In de bibliotheek kan ik in een document geen antwoord tikken, wat moet ik doen?

De documenten in de bibliotheek, zijn pdf-documenten. Het is niet mogelijk hier in te typen. Het advies is, om de pagina’s te printen of uw antwoorden op papier te noteren en vervolgens uw antwoorden na te kijken.

Algemene vragen over je computer

Welke browser is minimaal nodig om optimaal gebruik te kunnen maken van Teachers Channel?

Voordat je aan de slag gaat met Teachers Channel, adviseren wij je de laatste versie van een moderne browser, zoals Chrome, Firefox, Internet Explorer of Safari te installeren. Deze browsers zijn gratis te downloaden.

Wat zijn de minimale eisen voor het afspelen van video’s?

Intel Pentium III, 256 MB ram, 32 MB video kaart, geluidskaart, internet verbinding vanaf 256 kb. Ook is het verstandig de laatste versie van Adobe Flash te hebben geïnstalleerd. Maar dit is in principe geen vereiste. Wanneer je dit niet hebt, kan het voorkomen dat bijvoorbeeld pdf-bestanden niet openen.

Ik kan geen video’s bekijken, maar ik heb wel de laatste video-player en software, wat nu?

Er zijn verschillende redenen waarom een video niet kan afspelen. De meest voorkomende oorzaken, zijn verkeerde ingestelde firewalls en spyware. Je kunt via Windows, Apple of via je browser het hulpmenu raadplegen. Meestal kun je hiermee deze problemen oplossen.

Ik krijg de melding dat ik problemen met mijn cookie-instellingen heb, wat moet ik doen?

Cookies zijn kleine tekstbestanden, die de websites die jij bezoekt, opslaat. Cookies onderscheiden gebruikers van elkaar. Soms zal van je gevraagd worden om te accepteren dat websites gebruik maken van cookies. Soms zal je cookies moeten verwijderen om websites optimaal te kunnen gebruiken. De wijze waarop cookies ingeschakeld of verwijderd moeten worden, verschilt per browser. Volg daarom de aanwijzingen die Google geeft, wanneer een ‘cookie-probleem’ wordt vastgesteld.